17. februar 2012

DIY: Gumball machine.

Det lyder bare bedre end tyggegummi automat ik? ;) Krea Karen.. den del af mig som går amok i kreative projekter, havde naturligvis også noget i ærmet i forbindelse med 2,5 årsdag med D, samt Valentines Day. Den ene ting var denne tyggegummi automat, fyldt med 30 pakker af Mr. D's yndlings tyggegummi, og han blev mægtig glad - hvilket er det der betyder mest. Selv er jeg også ret godt tilfreds! Den er pretty fucking sweet ;)
Hvis du ku' tænke dig at gøre mig kunsten efter, så læs da endelig videre :D Hvis du ikke kunne tænke dig at gøre kunsten efter... så læs med alligevel ;) Det færdige resultat er som altid vist på nederste billede ;)

Det skal du bruge:
Lerpotte
2 underskåle
Glasbowle (Jeg søgte alle steder og måtte opgive! Fandt en lanterne i IKEA og tog glasset ud!)

Stor træperle
Spraymaling (eller anden dekorering)

Limpistol + stifter
Afdækning (så der ikke kommer maling ud over det hele ;) )


Gå udenfor eller find et lokale med god ventilation. Dæk et område af (gulv eller bord) og placér potte, underskåle samt perle på afdækningen. Jeg brugte et sugerør til at holde min perle, så jeg kunne male den overalt. Husk at fjerne evt. klistermærker og du er klar til at gi' los med spraydåsen. Mine skulle have 3-4 gange for at dække ordenligt, da leret suger en hel del. 

.. Når malingen er tør skulle dine dele gerne se sådan her ud :) Såfremt du altså har brugt sort maling ;) Den ene underskål skal males på begge sider, men den anden kan godt nøjes med maling på ydersiden. Det er nu blevet tid til at lime,så sæt lim-pistolen i kontakten og vent på at den bliver varm. 

Træperlen skal limes på den underskål der kun er malet på ydersiden :) Dette er din tyggegummiautomats låg .

Vend potten på hovedet og lim din anden underskål fast på toppen. Tag din glasbowle/ dit lanterneglas, kør lim rundt i kanten og placer den oven på underskålen. 

VOILA!!! - ét stks. fin fin fin hjemmelavet tyggegummi automat, her proppet til bristepunktet med tyggegummi, er klar til Mr. D (eller en du har kær?)

- C <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar