8. april 2012

LONDON BABY!!!!!

.. Imens hende Amalie der har spist alskens kager og sukkersager med alle sine søde venner, har jeg været i London for første gang i mit liv. Taer man i betragtning at jeg er blevet kåret som klassens brite, så vasr dette vel en uundgåelig hendelse ikke? ;) Jeg har taget et ton af billeder, så dette bliver det første i rækken af minder fra min tur.. Lad os starte med sightseeing shall we? ;)

Hyde Park: Vi boede lige over for (næsten), og da vejret var fantastisk gik vi gennem parken for at komme ind til centrum... så fint! og stooooort!
Obligatorisk billede i telefonboks.. og godt ser vi ud ;)
En betjent der pisser og et skilt til undergrunden.. Velkommen til London!
Tower Bridge: Den bro får mig altså til at tænke på Fergies mega bommert, hvor hun sang om London Bridge , men filmede dmusikvideoen ved Tower Bridge.. Haha ikke at jeg ikke forstår det! London Bridge er jo ikke lige så festlig vel?
St. Paul's Cathedral: Så smuk! At England en gang var en stormagt, med kolonier og penge i stride strømme ses tydeligt her.. At det så var på bekostning af befolkningen, er en helt anden historie ;)
London Eye: Det famøse hjul skulle også prøves, på trods ad ekstrem højdeskræk :s Jeg overlevede dog (som i nok har gættet) og udsigten kunne man altså ikke klage over ;)
Parlamentet & Big Ben: Big Ben er en ny favorit på min monumentsliste (for sådan en har jeg jo). Imponerende ur, og bestemt et som jeg gerne så i København <3
Westminster Abbey: .. I ved, der hvor man snildt kan spørge om nogen er Westminster Crappy! (Jeg ser for meget fjernsyn...) Anyway, det er jo her kongefamilien giver den gas med de kirkelige anlæggender, så selvfølgelig skulle vi da også beskue dette monstrum ;)
Buckingham Palace: Jae.. så er det ligesom set ikke? Jeg var ikke synderligt imponeret, så hvis du i fremtiden beslutter dig for at se Londons seværdigheder, men ikke kan nå det hele, så kan du altså godt undvære at se paladset.. 
Noget du til gengæld endelig ikke må misse, er et teaterstykke! London har, lige som New York, ry for at være en vild teaterby, og med stykket "We Will Rock You", som vi var inde og se, vil jeg påstå at rygtet taler sandt! Er du til britisk humor, feeed musik og vild sceneopsætning, er pengene givet godt ud ;)
Madame Tussauds: Det er jo sindsygt hvor godt et stykke arbejde, nogle mennesker kan udfører med lidt avispapir og voks ik? Til gengæld er det også sindsygt så mange mennesker der er og hvor lang køen kan blive, så kom endelig tidligt! Det er et kig værd, men man må væbne sig med tålmodighed! Så kan du tilgengæld også få lov at hænge ud med selveste Obama! Og JustinT.. selvom jeg personligt ikke er fan..
Mine elskede Spring Court guld sneaks døde desværre efter al den traven rundt.. de gjorde det nu godt.. R.I.P <3
Fortsættelse følger ;)
- C <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar