2. januar 2012

DIY: His & Hers kopper :D

Som nævnt var jeg jo til nytår i ghettopaladset og i den forbindelse lavede jeg en værtindegave som de begge kunne bruge :) Jeg tog ikke billeder undervejs, men fremgangsmåden er beskrevet under billedet:
Du skal bruge:
- Porcelænspen (f.eks. fra panduro Hobby)
- Kopper
- Bagepapir
- Blyant
- Saks
- Tape
- Motiver (jeg googlede bare lortet)
Fremgangsmåde:
1. Print motiverne ud i den ønskede størrelse. Bruger du bogstaver så husk at printe dem spejlvendt!
2. Overfør motiverne til bagepapir med en blyant og klip dem groft ud
3. Vend motivet med bagsiden op og tape dem fast på koppen, der hvor motivet ønskes.
4. Tegn efter blyantsstregen så motivet "smitter" af på koppen
5. Fjern bagepapiret og anvend din smarte porcelænspen! :D
6. Stil koppen i en kold ovn og lad ovnen varme op til 160 grader. Koppen bages i 10min. hvorefter ovnen slukkes og koppen køler ned (i ovnen!) VOILA :D
pakket med kakao og skumfiduser er det en meget fin og personlig blomst! (syntes jeg selv..)
- C <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar